رفتن به محتوای اصلی
تفکر خلاق در ایجاد کسب و کار/۴ مسوولیتی که هنگام ایجاد یک کسب‌وکار در انتظار شما خواهد بود

تفکر خلاق در ایجاد کسب و کار/۴ مسوولیتی که هنگام ایجاد یک کسب‌وکار در انتظار شما خواهد بود

دنیای اقتصاد نوشت: در چند ماه اول ایجاد یک کسب‌وکار کوچک، مالکان از اینکه باید تفکر و ملاحظات زیادی در این خصوص انجام دهند، خشنود نیستند. این درحالی است که سازمان‌های بزرگ از این مزیت برای جذب هزینه‌ها و یافتن راه حل‌های موفقیت‌آمیز استفاده می‌کنند.

در صورتی‌که طالب موفقیت هستید، باید یاد بگیرید که چگونه متناسب با درآمد خود یک استراتژی کاری مناسب و نزدیک به کسب‌وکار خود طراحی و اجرا کنید.در این مقاله، ما نگاهی به برخی مسوولیت‌های بزرگ کارآفرینان در روزهای اول شکل‌گیری کسب‌وکارهای کوچک آنها داشته و در این خصوص برخی راهنمایی‌ها و منابع لازم را که ممکن است در کسب موفقیت و توسعه کاری آنها مهم باشد، ارائه می‌کنیم.

 

1- ایجاد نام تجاری و بازاریابی

هنگام ایجاد یک کسب‌وکار، ایجاد نام تجاری و بازاریابی بسیار مهم است. شما برای ایجاد نام تجاری و تبلیغ کارخود باید به دنبال تبلیغ نام تجاری خود و شناساندن آن به مخاطبان باشید. به‌طور ویژه شما باید موارد خاصی را در نظر بگیرید، مانند:

طراحی علامت تجاری. با این حال توجه داشته باشید که ایجاد یک علامت تجاری مهم‌ترین مسوولیت شما نخواهد بود. این اولین موضوعی است که شما باید در نظر داشته باشید. خوشبختانه، در این رابطه تعداد زیادی ابزار آنلاین رایگان برای شروع کار شما وجود دارد.ایجاد یک کسب‌وکار کوچک بدون استفاده از یک وب سایت کاربردی و جذاب غیرممکن است. کسب‌وکار جدید شما نیازمند به‌کارگیری ابزارهای تبلیغاتی است و به این وسیله شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به مردم معرفی کنید.

2- ارتباطات کاری

ایجاد ارتباطات کاری چه به صورت داخلی یا خارجی، یکی از مهم‌ترین عوامل چالش برانگیز است که در چند ماه اول شروع کسب‌وکار خود با آن مواجه خواهید بود. توجه داشته باشید که کسب‌وکار شما به این عامل نیازمند است و از تامین آن اطمینان حاصل کنید. در اینجا چند راهنمایی مفید ارائه می‌شود:

• کسب‌وکار شما نیازمند ایجاد قوانین روشن و قابل فهم در خصوص چگونگی به‌کارگیری اطلاعات ابلاغ شده است. در حالت ایده آل، شما باید زنجیره‌ای از دستورات مشخص را ایجاد کنید تا هر کس به یک سطح مناسب آشنایی با قوانین برسد.این کار مانع از ایجاد سردرگمی کارمندان و افزایش سرعت در استفاده از اطلاعات منتقل شده می‌شود.

• آیا می‌دانستید که هر کارمند به‌طور میانگین در هر یک ساعت 36 مرتبه ایمیل خود را کنترل می‌کند؟ این باعث از بین رفتن هزاران دلار بهره‌وری کار هر کارمند در طول یک‌سال می‌شود. اگر یک عامل مشکل ساز برای توسعه یک سازمان وجود داشته باشد، آن هدر رفت زمان است، بهتر است از همان ابتدا کار بر ایجاد یک دستورالعمل واضح در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید.

• امکان برگزاری جلسات مجازی را فراهم کنید. ممکن است زمانی که شما خارج از محل کار یا شهر هستید برای ارائه یک راه حل مجبور باشید با تیم کاری خود گفت‌وگو کنید، در این شرایط، برگزاری جلسات مجازی بسیار ارزشمند هستند.

توجه داشته باشید که آشنایی با برخی از این موارد، از اولین و اساسی‌ترین اصول کاری شما خواهد بود. همچنین این موارد و روش‌ها، از ایجاد برخی موانع و ضعف در مسیر رشد و توسعه سازمان جلوگیری می‌کند.

3- مدیریت رسانه‌های اجتماعی

بدیهی است که رسانه‌های اجتماعی یک ابزار مهم برای تمام کسب‌وکار‌ها در ابعاد مختلف هستند؛ اما، این ابزار یک عامل مهم و کلیدی برای کسب‌وکارهای کوچک با منابع مالی کوچک است که در یک بازار منطقه جغرافیایی خاص ایجاد شده است.

ابزارهای رسانه‌ای قدرتمندی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا به راحتی برنامه‌ریزی‌های خود را انجام داده، فعالیت‌های خود را پیگیری و منابع خبری خود را سازماندهی کنید. ابزارهایی را که فکر می‌کنید می‌تواند به شما کمک کند شناسایی کنید و کارهای وقت‌گیری که امکان آن وجود دارد، اتوماسیون‌سازی کنید.

رسانه‌های اجتماعی مقوله‌ای است که کسب‌وکارهای کوچک در روزهای اولیه شکل‌گیری باید روی آن تمرکز کنند. با این حال، بین یک راه درست و یک راه اشتباه فاصله کمی وجود دارد. باید از انتخاب ابزار مناسب و صرف حداکثر زمان و منابع خود برای ایجاد هماهنگی در کسب‌وکار خود اطمینان حاصل کنید.

4- خدمات مشتریان

درحالی‌که جذب مشتری مهم‌ترین چالش در یک کسب‌وکار نوپا است، دومین چالش حفظ این مشتریان در آینده است. متاسفانه، اغلب کسب‌وکارهای کوچک امر خدمات به مشتریان را فراموش کرده و به همین دلیل دچار مشکل می‌شوند. در اینجا چند راهنمایی مفید ارائه می‌شود:

• خدمات رسانی به مشتریان نیازمند یک استراتژی است. توسعه اهداف مشترک و تلاش برای توسعه و افزایش تبادلات شما با هر یک از مشتریان امری مهم است. سرعت، کارآمدی و رضایت بخش بودن خدمات سه عامل مهمی است که باید روی آن تمرکز کنید.

• خدمات‌رسانی خوب به مشتریان دسترسی به آنها را افزایش می‌دهد. اگر به دنبال کسب رضایت مشتریان خود هستید، باید خطوط ارتباطی شما با آنها باز باشد. به عبارت ساده، تنها ارائه یک آدرس ایمیل پشتیبانی کافی نیست. شما باید ازگزینه‌های دیگرارتباطی مانند یک خط تلفن مستقیم، کمک بگیرید.

• یکی از مهم‌ترین عواملی که کسب‌وکارهای کوچک به غیر از سازمان‌های بزرگ باید روی آن توجه کنند، خدمات‌رسانی به مشتریان است. در واقع سازمان‌های بزرگ این کار را به صورت ذاتی انجام می‌دهند. ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان برای مدیران و رهبران کسب‌وکارها وقت‌گیر؛ اما بسیار ضروری است.

شرکت‌ها همچون افراد، در مراحل مختلفی از حیات خود رشد می‌کنند. چشم پوشی از هریک از مراحل زندگی غیرممکن است ومسلما چند ماه اولیه شروع یک کسب‌وکار اهمیت بیشتری خواهد داشت. در طول این مدت است که شما پایه‌ها و مسیر حرکت سازمان خود را شکل می‌دهید. همچنین دقت در مسوولیت‌های اولیه در رویارویی با مسائل و مشکلات موجود در کسب‌وکار، منجر به ثبات و تداوم کاری در درازمدت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا